میلاد با سعادت منجی عالم بشریت بر منتظران ظهورش مبارک

متولیان حوزه شهری، مسئول معابر نامطلوب

سازمان های متولی در حوزه شهری مسئول وضعیت نامطلوب و نامناسب معابر و اماکن سطح شهر برای معلولان هستند.

دکتر اسفندیاری با بیان این مطلب در همایش تخصصی« شهربدون مانع» با تاکید بر رعایت حقوق معلولان و جامعه هدف سازمان ادامه داد:« گزارش کاملی از وضعیت مناسب سازی در کشور تهیه شده است که تا پیش از هفته دولت تقدیم ریاست جمهور می شود.»

منبع: سایت سازمان بهزیستی

دیدار مسئولان سازمان بهزیستی استان با استاندار جدید

عصر روز چهارشنبه ۳۰ تیر ماه در حالیکه تنها چند روز از حضور جنای آقای جهانبخش در استان نمی گذرد ُ به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی جلسه ای با حضور ایشان ومسئولان سازمان بهزیستی استان بوشهر تشکیل گردید.

در این جلسه استاندار محترم بر دو نکته اساسی در خصوص معلولین تاکید نمودند. اول رفع مشکل اشتغال و دوم موضوع مناسب سازی محیط شهری برای معلولین

استاندار بوشهر اعلام نمود ند: يكي از مسائلي كه ضرورت دارد به آن توجه ويژه شود استفاده از سهميه 3 درصد قانوني معلولان در استخدام دستگاه‌هاي اجرايي است.چرا که حضور يك معلول در يك اداره مايه بركت است و موجب مي‌شود آن اداره مشمول عنايات خداوند شود.

ما حضور ایشان را در استان به منظور رفع مشکلات معلولین به فال نیک میگیریم.

راه‌ اندازي اولين خودپردازهاي بانك مسكن به خط بريل

رئيس اداره خدمات نوين بانك مسكن از مجهز شدن تعدادي از خودپردازهاي بانک مسکن در سطح كشور بمنظور استفاده روشندلان خبر داد.

فرزاد صلواتي گفت :براساس برنامه‌ريزي صورت گرفته، كليد منوي تعدادي از دستگاه‌هاي خودپرداز بانك مسكن مجهز به خط بريل شده‌اند.

اين گزارش حاکي است دستگاه‌هاي خودپرداز شعب زيتون كارمندي در اهواز، امام خميني در قزوين، مركزي در  مشهد، آپادانا در اصفهان،نصر در شيراز، مركزي تبريز، مركزي رشت، سرداران اروميه، 18 دي ساري، مركزي همدان و مسكن و شهرسازي و شعبه مركزي يزد از جمله مناطقي هستند كه براي روشندلان به خط بريل تجهيز شده‌اند.

ادامه نوشته

مناسب سازی منزل شش هزار معلول
 
رييس ستاد مناسب سازي محيط سازمان بهزيستي کشور گفت: براساس مطالعاتي که در سال 85 در کشور انجام شد، 90 هزار مکان مختلف اداري، درماني، بهداشتي، آموزشي، ورزشي و تفريحي نامناسب براي حضور اقشار کم توان شناسايي شده است.

محمدرضا مرادي، روز شنبه در بوشهر افزود: طبق اين مطالعه حدود 70 درصد فضاها براي اين اقشار مناسب سازي نشده است

وي اظهار داشت: استان هاي گيلان، خراسان رضوي، سمنان، خوزستان و بوشهر از استان هايي هستند که تعامل خوبي با ستاد مناسب سازي کشور داشته اند.

ادامه نوشته

 

گاهی آنقدر نگران رسیدنیم ، که مهمترین چیز را از یاد می بریم

باید حرکت کنیم تا برسیم...

همایش منطقه ای مناسب سازی محیط  برای معلولین در بوشهر

دوستان خوبم سلام

به لطف خدا و همت همکاران خوبم در معاونت توانبخشی به خصوص جناب آقای سید تاش (کارشناس مناسب سازی استان) و انجمن های معلولین توانستیم همایش منطقه ای مناسب سازی محیط برای معلولین را به مدت سه روز برگزار کنیم.

آقایان مرادی، مهندس سراج،مهندس برجیان و سردار بنایی و خانمها حیدر پور و خلوق زحمت تدریس در این دوره را بر عهده داشتند. که جا دارد همین جا از تک تک این عزیزان تشکر کنم.

این همایش با هدف آشنایی با اصول مناسب سازی و تازه های مناسب سازی در دنیا برگزار گردید.یکی دیگر از اهداف برگزاری اینگونه دوره های آموزشی تلاش در جهت ایجاد نگرش مثبت به معلولین ومشکلات آنها می باشد.و اینکه باور داشته باشیم معلولین از حقوق برابر با دیگران در جامعه برخوردار می باشند.

یادمان نرود که پافشاری معلولین در گرفتن حقوقشان خیلی مهم است و یکی از ضمانت های اجرایی ماده ۲ قانون جامع همین پیگیری ها ی خود معلولین عزیز است.

بزرگنمایی مشکلات معلولین  =  ندیدن توانمندی های آنان

ازدواج برای مبتلایان به اسکیزوفرنی توصیه نمی شود
رييس ستاد ساماندهي بيماران رواني مزمن سازمان بهزيستي كشور با بيان اين كه يك تا یک و نیم درصد از افراد جامعه دچار اسكيزوفرني هستند، تاكيد كرد: به دليل وضعيت روحي و رواني اين دسته از بيماران كه دچار توهم و اختلال در قضاوت شده و بايد تحت درمان‌هاي شديد قرار بگيرند، «ازدواج» تجويز نمي‌شود.
ادامه نوشته

   " همایش منطقه ای مناسب سازی محیط برای معلولین"

از ۱۰ لغایت ۱۲ بهمن ماه در استان بوشهر برگزار می گردد.